Zbavte se podzimní deprese

Možná to také znáte. Přichází podzim a nikdy nejde sám. S ním přichází i smutek, depresivní nálada, podrážděnost, skleslost a někdy i chuť na sladké pro vytvoření zásob energie na zimu. Kdykoli se podíváte z okna, máte chuť opět zalézt zpátky do postele a nedělat prostě absolutně nic. Dejte sbohem každoroční podzimní depresi.

Příznaky podzimní deprese

Nejvýraznějšími projevy podzimní deprese jsou samozřejmě smutek, skleslost, melancholie, přecitlivělost, úzkost a beznaděj. Mohou se objevit problémy se spánkem, ale i podrážděnost či agrese. Každý organismus je jedinečný a na podobné podněty reaguje jinak, takže se projevy mohou mírně lišit. Zkuste se proti podzimní depresi správně bránit.

Vůně jako lék

Zkuste si podvědomě navodit příjemnou atmosféru a vyzkoušejte aromaterapii jako lék. Správně zvolené vůně umí dělat s naším tělem a myslí naprosté zázraky. Aromaterapie patří k léty ověřeným metodám přírodní medicíny, jen musíte zvolit ty správné vůně. Na chmurné a melancholické nálady zabere nejlépe levandule, mateřídouška, meduňka, růže nebo třeba santalové dřevo. Zkuste také při aromaterapii malovat. Půjde vám to mnohem snáz.

Pohybem z deprese

Cvičte, sportujte a choďte ven. Ve zdravém těle je zdravý duch. Při pohybu se nám začnou uvolňovat hormony štěstí endorfiny, které bojují proti depresi. Nemusíte hned užívat nějaké léky a obávat se jejich vedlejších účinků. Pravidelné cvičení a pohyb zmírňuje projevy podzimní deprese a zabrání jim aby se vracely. Postačí i delší procházka na čerstvém vzduchu, při které budete zhluboka dýchat. Pročistíte si hlavu a zaženete černé myšlenky.

Relaxace a meditace

Na podzim musíme nabrat síly na celou zimu, budeme je potřebovat. Udělejte si čas na sebe, spěte, odpočívejte, relaxujte, pečujte o sebe, cvičte jógu a meditujte. Dopřejte si masáž, saunu, vířivku, pobyt ve wellness nebo si alespoň jednou za čas zajděte s kamarádkami na víno. Je zkrátka třeba se pořádně odreagovat. Pokud si chcete odpočinout doma, stačí si napustit vanu plnou pěny a zapálit svíčky. Také vyzkoušejte relaxační a meditační hudbu a různé zvuky. Užijte si sladké nicnedělání.

Naučte se odměňovat sebe sama

Všichni mají rádi dárky a my sami nejsme výjimkou. Když na vás přijde smutná nálada, konečně si kupte svetřík, prstýnek, voňavku, kabelku či boty, o kterých už tak dlouho uvažujete. Prostě cokoli, co vám vykouzlí úsměv na rtech. Zkuste vsadit na barevný kousek do vašeho šatníku. Mozek reaguje na barevné podněty a váš správně zvolený outfit s doplňky se stane účinným antidepresivem, které zabírá.